Graydon-Creditsafe & Closing Company
Wat was jouw uitdaging, waarom zijn we gaan samenwerken?
Voor onze organisatie is het altijd belangrijk om te focussen op het bouwen van nieuwe relaties. Er zijn heel veel bureaus in de markt die je hierbij willen helpen. Meestal zijn dat enthousiaste extraverte sales personen, met weinig analytische en procesmatige skills. Closing Company is voor ons een unieke combi van sales skills (closen, energiek, vragen stellen) proces, data gedreven keuzes maken en een grondige en systematische aanpak. Dit levert een duurzaam rendement op.
Wat hebben we samen neergezet?
We hebben een proces ingericht, deels geautomatiseerd, waardoor we snel verschillende campagnes kunnen draaien en kunnen meten wat wel en niet werkt. Met onze eigen marktanalyse hebben we een marktpenetratie analyse gemaakt van de belangrijkste sectoren. Daaruit hebben we een sweetspot prospectlijst gemaakt. Zo spreken we alleen nog met organisaties waarvan we weten dat we ook echt van grote waarde kunnen zijn. Het succes van zo’n proces valt of staat met de juiste markt en doelgroep keuze en de juiste messaging.
Wat is de impact hiervan geweest?
Heel veel new business kansen maar vooral de juiste new business strategie en meer en meer kennis over wat er in de markt speelt. We weten niet alleen waarom bedrijven wél met ons in gesprek willen, maar ook waarom (nog) niet.